13 lutego 2016

Hawala, czyli kasza manna z bananem i daktylami


Hawala, czyli kasza manna gotowana z bananem i daktylami
(Jedna duża porcja lub dwie mniejsze)


Bardzo smaczny, słodki i szybki w przygotowaniu deser z wykorzystaniem kaszki manny. Od kiedy zrobiłam ją po raz pierwszy nie zjadłam tej kaszki w żadnej innej postaci. Zwykła, gotowana na mleku przy tej się chowa. Oryginalną wersję jadłam po raz pierwszy na Woodstocku w wiosce Kryszny, jednak moją trochę ulepszyłam.


Składniki:
3 łyżki kaszki manny
250ml wody
4 daktyle
banan
łyżka masła

Przygotowanie:
Do garnuszka wlej wodę, dodaj kaszkę mannę, pokrojone na drobne kawałki daktyle oraz banana i gotuj na małym ogniu, aż kaszka podczas mieszania zacznie odchodzić od boków.
Zdejmij z ognia i dodaj łyżkę masła. Dokładnie wymieszaj.
Przełóż gotową hawalę do miseczek i poczekaj aż ostygnie i zgęstnieje. Mi najbardziej smakuje taka, która odstała około godziny.



Kaloryczność:
Całe danie ma 300 kalorii, a jeżeli podzieli ją się na dwie mniejsze porcje to po 150 kalorii.

6 komentarzy:

  1. Wygląda ciekawie - będę musiała spróbować : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam taką wersję :)
    http://iwonka-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychotka ! <3 Dzien rozpoczety z taka kaszka, to dobry dzien :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy można kasze ugotować w mleku zamiast wody :) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale to już smakiem nie będzie przypominało Hawali. Polecam zrobić na wodzie, a na mleku zrobić wersję kaszki manny waniliowej ;)

      Usuń
    2. Ok dzięki za odpowiedzieć :)

      Usuń