19 grudnia 2015

Dietetyczny sernik waniliowy


Dietetyczny sernik waniliowy
(16 kawałków- tortownica o średnicy 26cm)


Dietetyczna wersja klasycznego sernika o smaku waniliowym ze zdrową polewą czekoladową. Ciasto jest na tyle niskokaloryczne, że można od razu pozwolić sobie na 1/4, a nie tylko na kawałek.


Składniki:

Sernik:
1000g serka twarogowego
5 jajek
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej
1 szklanka erytrytolu
2 łyżki słodzika ze stewią
trochę sproszkowanej wanilii

Polewa czekoladowa:
1/2 łyżeczki kakao (najlepiej surowego)
60 g oleju kokosowego

Przygotowanie:
Wszystkie składniki na masę sernikową łączymy ze sobą za pomocą miksera (tylko do połączenia, aby nie napowietrzać ciasta) i przelewamy do tortownicy.
Piekarnik rozgrzewamy do 170*C i wkładamy ciasto. Od razu po włożeniu zmniejszamy temperaturę do 150*C i pieczemy przez 1,5 godziny.
Po tym czasie studzimy sernik w lekko uchylonym piekarniku.
Olej kokosowy lekko podgrzewamy rozpuszczając i wsypujemy kakao, dokładnie łącząc ze sobą składniki. Przygotowaną polewą polewamy wystudzony sernik i odstawiamy do stężenia.



Kaloryczność:
Cały sernik ma 2820 kalorii, a kawałek 175 kalorii.

10 komentarzy:

  1. Serniki są najlepsze <3 Wygląda cudownie *.*I z tą polewą mnie zaskoczyłaś - olej kokosowy, hm muszę spróbować :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Tą możliwością zjedzenia od razu 1/4 sernika przekonałaś nas w 100% :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Serek może być typu president

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. President to marka, a nie typ serka z tego co mi wiadomo. Słyszałam, że z tym serkiem serniki wychodzą wodniste. Ja kupuję serek twarogowy z pudełka firmy Piątnica (można go dostać w Biedronce). Sernik wychodzi na nim idealny, jeszcze nigdy się na nim nie zawiodłam.
      Oto i on:
      http://www.opinie.senior.pl/zdjecia/Twarogi-i-twarozki/Twarog-sernikowy-mielony-55854-big.jpg

      Usuń
  4. Czym można zastąpić erytrol? Ksyliyolem? Nadaje się stevia w tabletkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dać szklankę ksylitolu zamiast erytrytolu i słodzika ze stewią ;)

      Usuń
  5. Można dodać miodu zamiast erytrytolu? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiedziawszy nie próbowałam jeszcze robić sernika z miodem i nie mam pojęcia jaka wyjdzie konsystencja.

      Usuń